REVIEW FILEM: GOL & GINCU VOL 2 (2018)


TAJUK FILEM: Gol & Gincu Vol 2
ARAHAN: Bernard Chauly

Sejujurnya filem pertama aku tak pernah tonton. Aku cuba tonton filem ni sebab ada Diana Danielle & Ummi Nazeera, dua orang pelakon yang aku suka.

Habis tonton filem ni, aku puas hati sangat dan enjoy. Malah lebih penting lagi mesej-mesej yang disampaikan dapat dihadam kepada aku dengan baik. Dan aku suka watak dan latar filem ni di mana dua orang penuntut universiti yang ditimpa musibah sampai dikenakan tatatertib. Buat aku rindu zaman belajar di kampus.

Scene paling lawak dalam surau kampus & scene yang buat aku hiba sampai tak perasan air mata meleleh bila Yaya jadi selfish sekejap dan endahkan idea mulia Zak. Ending terbaik. Full of good vibes on this film. Memang terkesan. Teringin nak ulang tonton lagi. Dan ini filem mesti tonton.

RATING FILEM INI: ⭐⭐⭐⭐⭐

Comments

Popular posts from this blog

REVIEW FILEM: LOVE AND MONSTERS (2020)

REVIEW BUKU: #SERAMSHIT 1.5

REVIEW FILEM: MUNAFIK (2016)