REVIEW FILEM: GODS OF EGYPT (2016)


TAJUK FILEM: Gods of Egypt
ARAHAN: Alex Proyas

Hari itu, Mesir dihias meriah kerana esoknya adalah pertabalan raja baru. Di mana Horus menjadi raja baru. Ketika hari pertabalan tiba, majlis itu didatangi oleh tetamu dari gurun yang lewat tiba. Seth, bapa saudara Horus tiba di majlis itu lantas membuat kekacauan selepas menikam abangnya, Osiris, bapa kepada Horus. 

Keadaan Mesir menjadi huru-hara selepas Seth melantik dirinya sebagai raja yang baru. Dalam waktu yang sama, Bek, manusia biasa dengan kekasihnya, Zaya mahu membantu Horus untuk menggulingkan Seth. Dalam pengembaraan itu, Zaya tewas dan dibawa ke alam roh oleh Anubis, Horus yang buta sebelah mata berkelana bersama-sama Bek untuk menggulingkan Seth. Ketika itu juga, di langit Mesir, Ra berulang kali mengusir seekor raksasa gergasi yang mahu masuk ke bumi Mesir dan memusnahkan Sungai Nil.

Keseluruhan filem ni aksi lawannya bagus. Susuna cerita okey. Misi Horus bersama Bek jalan seiring walaupun berlaku selisih faham. Filem yang okey untuk ditonton tetapi bukan untuk diulang tonton oleh aku.

RATING FILEM INI: ⭐⭐⭐½

Comments

Popular posts from this blog

REVIEW FILEM: LOVE AND MONSTERS (2020)

REVIEW FILEM: 12 SUICIDAL TEENS (2019)